RESIDENT EVIL 2 (PSX)

Nasza ocena:5Nośnik:CD
Producent:Capcom
Wydawca:Virgin Interactive
Projektant:Hideki Kamiya
Silnik:Quake
Gatunek:survival horror
Kategoria wiekowa:18 lat
Platforma:PlayStation
Wymagania:brak
Sterowanie:joypad
Medal:złoty
Opis

Jeżeli coś jest dobre, nie należy tego zmieniać. Czy takie założenie sprawdziło się w przypadku kontynuacji kultowego protoplasty gatunku survival horror?

Po premierze pierwszej części Resident Evil w konsolowym światku zawrzało. Narodził się nowy gatunek, którego pierwszy reprezentant był nie tylko bardzo dobrą grą. Sprawił on również, że konsole do gier przestały być traktowane jako zabawki dla najmłodszych.

Rozpoczęcie prac nad kontynuacją było pewne, poprzeczka została jednak postawiona bardzo wysoko – Capcom nie mógł sobie pozwolić na zabicie kury znoszącej złote jajka.

Efekty działań najlepszych spośród specjalistów uznanego wydawcy na pierwszy rzut oka były tym, czego każdy mógł się spodziewać. Poprawiona rozdzielczość lokacji – jednak wciąż renderowanych, lepsza praca kamery – ale nadal statycznej, znakomicie dopracowane postacie – jednak wciąż technicznie podobne do znanych z pierwowzoru. Odgrzewany kotlet? Nie do końca.

Największe zmiany zaszły w samej rozgrywce, a konkretniej w połączeniu scenariuszy. Do przejścia mamy ich aż cztery (poprzednio były „tylko” dwa), a dopiero ukończenie wszystkich gwarantuje rozwiązanie tajemnic miasta Racoon. W połączeniu z sześcioma grywalnymi – z czego dwie dostępne po ukończeniu wszystkich podstawowych scenariuszy – postaciami, dostajemy w efekcie grę nad którą spędzimy wiele godzin.

Pomimo iż coś jest dobre, można to zmieniać. Trzeba jednak wiedzieć, jak się do tego zabrać. Twórcom Resident Evil 2 udało się pogodzić wymagania fanów z umiejętnym dodawaniem nowych rozwiązań. Dziś ten tytuł jest pozycją kultową, która umocniła siłę krwawej serii na rynku gier wideo.

Galeria

HISTORIA

Komercyjny sukces wydanej w 1996 roku pierwszej części konsolowego hitu doprowadził do rozpoczęcia prac nad jego kontynuacją. Ciekawostkę stanowi fakt porzucenia przez programistów gotowego w 70% sequela. Płytka z grą, znaną wśród fanów jako Resident Evil 1.5, ujrzała światło dzienne w postaci rozprowadzonych do testerów wersji beta i teraz stanowi gratkę dla wielbicieli serii.

Po zmianie bestiariusza i głównej bohaterki – Elzę zastąpiła Claire – prace programistów z Capcom doprowadziły do ukończenia pełnoprawnej kontynuacji Rezydentalnego Zła.

SCENARIUSZ

Gracz powraca do znanego z poprzedniej części Racoon City, w którym spokój zapanował jedynie na krótką chwilę. Dzień, w którym poszukująca brata Claire i początkujący policjant Leon zawitali do skażonego wirusem miasta, na zawsze zmienił ich życie. Los krzyżuje drogi obydwu postaci, które starają się przetrwać i uwolnić z miasta wypełnionego hordą krwiożerczych zombi.

ASPEKTY TECHNICZNE

Odpowiedzialni za grafikę programiści skorzystali ze sprawdzonego schematu – renderowane tła, statyczna kamera i postacie w pełnym trójwymiarze. Silnik graficzny został zmodyfikowany tak, by na ówczesne standardy sprawdzał się najlepiej jak to możliwe. Ma się jednak wrażenie, że w tym względzie było to jedynie ulepszenie czegoś już znanego.

Niewątpliwym zaskoczeniem było rozwiązanie techniki rozgrywki. Gra została podzielona na cztery scenariusze – Claire A, Claire B, Leon A i Leon B. Po przejściu scenariusza A jednym bohaterem zostaje odblokowany scenariusz B drugiego bohatera.

tom

Animacje

Zobacz również






Dodaj swoją opinię
Ocena
Ocena 0.00 (0 głosów)
Podpis:
Nasze oceny
Grafika:5
Dźwięk:5
Grywalność:6
Newsletter - przyłącz się!
Bądź na bieżąco, podaj swój e-mail, odbieraj newsy i korzystaj z promocji.
  Wybierz najbardziej interesujący dział, 
  a następnie kliknij Zapisz się.