A to oznacza, że jego dzieci, nastoletnie bliźniaki Damon i Darby, wracają do matki, z którą nie potrafią nawiązać dobrego kontaktu. On sam chwilowo zamieszkuje w namiocie.
Ponieważ skromna nauczycielska pensyjka nie wystarczy do odbudowy domu, Ray zapisuje się na kurs dla kandydatów na milionerów, gdzie spotyka dawną znajomą, poetkę Tanyę Skagle. Wkrótce oboje lądują w łóżku, po czym Tanya wykrzykuje Rayowi w twarz, że jedyne, co ma wartościowego, to jego penis. Ta uwaga nasuwa Dreckerowi myśl dorabiania sobie jako żigolo. Tanya podchwytuje ten pomysł i postanawia zostać jego alfonsem. Oboje działają pod szyldem „Konsultant szczęścia”, ale interes kręci się średnio dobrze. Po jakimś czasie postanawia przejąć go jedna z jego klientek, pozbawiona skrupułów Lenore Bernard.
Można by przypuścić, że będzie to klasyczna „zwariowana” komedia o perypetiach nieudanego żigolaka, ale twórcy tego serialu HBO podążyli nieco ambitniejszym tropem. Opowieść dotyczy bowiem losów kilku ludzi w średnim wieku, którym nie bardzo w życiu się poszczęściło. Nie przypadkiem na miejsce akcji wybrano mocno podupadłe Detroit, aczkolwiek społeczne tło opowieści jest raczej skromne.
Kim są bohaterowie? Ray Drecker to dawna szkolna gwiazda sportu, obecnie nauczyciel historii i kiepski trener kiepskiej drużyny koszykówki. Zwyczajny facet, któremu rozpadło się małżeństwo i skończyły oszczędności. Sfrustrowana, samotna poetka Tanya, która nie potrafi znaleźć sobie mężczyzny na dłużej i nie za dobrze radzi sobie z marketingiem. Jessica, która odeszła od niefrasobliwego męża, aby nie znaleźć szczęścia w związku z drętwym dermatologiem. Damon – gruby wyznawca gotyku, właśnie uświadamiający sobie, że chyba jest gejem. Darby – równie puszysta siostra Damona, podkochująca się w lekceważącym ją szkolnym koledze Młotku. Lenore Bernard, elegancka stylistka życia, wyrachowana, bezwzględna, jedyna, której nie dotyczy psychiczny kryzys. Poza tym na ekranie, w epizodach, pojawia się kilka spragnionych dobrego seksu pań, które zostały przez twórców serialu potraktowane z dużą sympatią. Tak więc choć „Wyposażony” aspiruje także do miana komedii, jest to jednak film dotykający całkiem poważnych problemów – samotności, życiowych porażek, frustracji, zawodów i rozczarowań.
Dużym atutem filmu jest świetna obsada. Thomas Jane w roli Dreckera jest doskonały. Bardzo męski, ale i nieco pogubiony, świetnie zbudowany (apetyczny tyłek demonstruje już w samej czołówce ze striptizem), ale bez nadmiernej przystojniakowatości. I on, i Jane Adams jako Tanya byli nominowani za swe kreacje do Złotego Globu.
Seria 1. składa się z 10 odcinków, rozmieszczonych po pięć na dwóch płytach DVD.
ASPEKTY TECHNICZNE
Obraz, w panoramicznym formacie 1.85:1, jest czysty, ale umiarkowanie ostry, zdarzają się zmiękczenia. Kolory żywe, chwilami jednak twarze aktorów rażą nienaturalną różowością. Szczegóły widać przeciętnie, drugi plan niezbyt wyraźny. Dźwięk typowo telewizyjny, z przewagą dialogów, bez dodatkowej aktywności tylnych kanałów, więc wybór polskiego lektora w Dolby Digital Stereo zupełnie wystarczy.
BONUSY
Niestety, bez polskiego tłumaczenia. Na płycie 1. znajdują się dwa komentarze, wygłoszone przez twórców serialu Colette Burson i Dmitry’ego Lipkina do pilota i odcinka 4. Jest to rozmowa przybliżająca aspekty realizacyjne, ale średnio absorbująca. Na płycie 2.komentarz do odc. 8., w którym do Burson i Lipkina dołączył scenarzysta Brett C. Leonard. Kolejny bonus to materiał „About Hung” (9.56 min), w którym twórcy i producenci omawiają koncepcję filmu, postacie i aktorów, a aktorzy charakteryzują swoich bohaterów. W „The Women Of Hung” (7.20 min) mowa jest o relacjach Raya Dreckera z bohaterkami filmu i o tym, jak trudno jest mężczyźnie zrozumieć kobiety. Obydwa materiały są bogato zilustrowane migawkami z planu i urywkami filmu. Żartobliwy „Ray And Tanya’s Personal Ads” (1.54 min) pokazuje kręcenie przez Tanyę filmowego materiału reklamowego, w którym zobaczyć można różne warianty prezentacji Raya.
ren |