W trzyczęściowym miniserialu znalazło się miejsce na sceny, które zazwyczaj wylatują z wersji kinowej. Mamy więc trochę więcej niecnej Fanny Dashwood, która podpuszcza męża do pogwałcenia ostatniej woli ojca i wyzucia macochy i przyrodnich sióstr z wszystkiego, jest także trochę więcej obrazków z życia pań Dashwood.
Dla przypomnienia: po śmierci pana Dashwooda jego majątek zgodnie z prawem obejmuje syn John, a druga żona wraz z córkami Elinor, Marianną i Małgorzatą musi się wyprowadzić i zamieszkać w skromnym domku kuzyna Johna Middletona. Najstarsza Elinor nosi w sercu wspomnienie przystojnego Edwarda Ferrarsa, starszego brata Fanny, a młodsza Marianna jest pod wrażeniem przystojnego pana Willoughby, który mocno zawrócił jej w głowie. Przyszłość pokaże jednak, jak złudne bywają dziewczęce marzenia i jak bolesne są rozczarowania.
Choć pozbawiona tak gwiazdorskiej obsady, jaką miał film Anga Lee z Emmą Thompson, Kate Winslet i Alanem Rickmanem, trzyczęściowa ekranizacja BBC pod względem aktorskim trzyma wysoki poziom, szczególnie jeśli chodzi o role Elinor (Hattie Morahan) i Marianny (Charity Wakefield). Na uwagę zasługuje także Dominic Cooper, który zdołał nieco uczłowieczyć niecnego Willoughby’ego, w pełni świadomego, jak wiele utracił, i chyba szczerze żałującego swojego zachowania w stosunku do Marianny.
Film wchodzi w skład 4-płytowego pakietu „Jane Austen”.
ASPEKTY TECHNICZNE
Obraz (1.78:1) umiarkowanie ciekawy. Nie jest zbyt ostry, okazjonalnie mięknie, aczkolwiek w scenach, w których wnętrza rozjaśnia światło świec, duże zmiękczenie jest zrozumiałe. Kolory nie są stuprocentowo naturalne, twarze aktorów miewają barwę zdecydowanego różu. Szczegóły widać przeciętnie, elementy ciemnej garderoby nie rysują się za wyraźnie.
Dźwięk frontalny, ale z separacją odgłosów (turkot powozów). Nagranie jest dość minimalistyczne, bez rozbudowanego tła, z dominacją dialogów.
BONUSY
Brak.
ren
CIEKAWOSTKI – JANE AUSTEN – SALONOWA KOBIETA SAMOTNA
CIEKAWOSTKI – EMPIROWA SZAFA JANE AUSTEN |