Trzydziestolatek Jerzy Jurecki, czyli tytułowy Dżej Dżej, to odludek i dziwak żyjący w wirtualnym świecie. Pracuje jako śluzowy na Brdzie, a wypłatę wydaje na elektroniczne gadżety (którym nadaje imiona). Jednym z nich jest nawigacja samochodowa. Carmen, bo tak ją nazywa, ma ciepły, seksowny głos i nawiązuje dialog ze swoim nabywcą. Ich relacja staje się coraz bardziej namiętna, a Carmen – coraz bardziej wymagająca i bezwzględna, domaga się wciąż nowych dowodów miłości. Targany emocjami i chęcią zaspokojenia Carmen Dżej Dżej schodzi na złą drogę.
Ostatnie słowa można odnieść także do odtwórcy głównej roli, Borysa Szyca. Po co dobremu aktorowi udział w takim filmie? „Dżej Dżej" jest ni to komedią, ni to filmem psychologicznym, ni to thrillerem (pod koniec). Sam dystrybutor podaje, że jest to komedia, ale w całym filmie nie ma ani jednego śmiesznego dialogu, żadnej zabawnej sytuacji, żarty wprawiają widza raczej w zażenowanie niż w cokolwiek innego.
ASPEKTY TECHNICZNE
W filmie, którego bohater właściwie przez cały czas rozmawia ze sobą lub Carmen GPS-ową ważne są dialogi i ich słyszalność. Z tym akurat nie ma problemu, przy czym głos kobiety jest ładnie modulowany i ma zupełnie nie elektroniczną głębię, a głos mężczyzny ma charakterystyczną dla aktora chrypkę. Tyły jednak nie pozostają bezczynne i sporo w nich szumów. A to brzmi w nich szum samochodów sunących po drodze, czy szum maszyn pracujących na śluzie. Wody szumi z kolei kiedy przelewa się przez otwierane w śluzie skrzydła. Szumi też wysoka trawa w scenie rabunku Naszej Kasy. Odpowiedni impet ma uderzenie o taflę wody samochodu podczas pamiętnego skrętu w lewo i wizg hamulców, kiedy auto Jerzego nieomal zderza się z ciężarówką. Zabawne, wpadające w ucho chórki, jakby rodem z lat 70-tych i „Podróży za jeden uśmiech”, stanowią lajt motiv przewijający się przez cały film.
Obraz naturalny, bez zbędnych upiększeń. Sporo zieleni i barw jesieni w scenach plenerowych, które są najbardziej udane. Kolory we wnętrzach niezbyt jaskrawe, raczej mocno przytłumione i sztucznawe. Niezbyt dobry kontrast kryjący w mroku (mieszkanie Jerzego) zbyt wiele szczegółów. Są falowania krawędzi.
BONUSY
Zwiastuny.
itk / veroika |