RESIDENT EVIL (PSX)

Nasza ocena:6Nośnik:CD
Producent:Capcom
Wydawca:Virgin Interactive
Projektant:Shinji Mikami
Silnik:Quake
Gatunek:survival horror
Kategoria wiekowa:18 lat
Platforma:PlayStation
Wymagania:brak
Sterowanie:joypad
Medal:złoty
Opis

Produkt rzemieślnika od produktu artysty odróżnia spojrzenie nań po czasie. Dzieło tylko jednego z nich będzie w stanie wywołać głębsze emocje po wielu latach od jego ukończenia.

Shinji Mikami, rozpoczynając pracę nad Resident Evil, pokusił się o odgrzanie popularnego w latach 60., dzięki Georgeowi Romero i jego "Nocy żywych trupów", tematu powstałych zza grobu mózgozjadaczy, czyli zombi. Wziął przy tym na swoje barki bardzo trudne zadanie – wyznaczał nowe trendy w branży, nie miał zatem nawet najmniejszej możliwości wzorowania się na innych. Ryzyko było tym większe, że piąta generacja konsol zadebiutowała relatywnie niedługo przed rozpoczęciem przygotowań do realizacji projektu. Ciężko było zatem określić, jak przyjmie się na rynku nie tylko gotowa gra, ale i system, na którym będzie działać.

Pierwsze uruchomienie wzbudza mieszane uczucia. Intro łączy w sobie nowatorstwo (prawdziwi aktorzy w początkowej scenie to absolutna rewolucja!) oraz drewnianą, rażąco prostą grę aktorską. Zabieg jednak wywołuje w graczu to, co wywoływać powinien: daje do myślenia i przygotowuje na coś nowego.

Ogromna rezydencja, w której właściwa gra się rozpoczyna, łączy technologię 2D i 3D. Tła są statyczne, postacie natomiast prezentowane w pełnym trójwymiarze. Fabuła gry zawiera w sobie zagadki, których rozwiązanie jest konieczne do przejścia do dalszych lokacji w grze, z ponadprzeciętną ilością gore. Nie zabraknie krwi, rozczłonkowanych martwiaków i innych ciekawych zabiegów okołomedycznych.

Jakie są efekty? Gra stała się absolutnym megahitem, doczekała się wielu kontynuacji, wyniosła na piedestał firmę Capcom. Sony PlayStation stało się najbardziej popularnym systemem konsol piątej generacji, co również przyczyniło się do wielkiego sukcesu Shinjiego Mikamiego.

Galeria

HISTORIA

Gra została wydana w 1996 roku. Platformą docelową była wówczas Sony PlayStation. Popularny Resident, jak nazywają go fani, jest prekursorem gatunku survival horror, dzięki czemu gra doczekała się wielu konwersji na inne platformy oraz kilku kontynuacji. Nie do przecenienia jest ogromny wpływ na „mroczną stronę" rynku gier wideo, jako doskonałe połączenie hektolitrów bryzgającej na ekranie krwi z nietuzinkowymi zagadkami.

SCENARIUSZ

Drużyna S.T.A.R.S. (Special Tactics And Rescue Service) została oddelegowana do patrolowania przedmieść Raccoon City w celu wyjaśnienia przyczyny serii morderstw o kanibalistycznym podłożu. Oddział Alpha napotyka na rozbity helikopter drużyny Bravo. Na miejscu bohaterowie stają naprzeciw zombi i ratują się ucieczką.

ASPEKTY TECHNICZNE

Statyczne tło wraz z brakiem możliwości poruszania się z bronią podczas celowania stanowią najbardziej charakterystyczne cechy gry. Pozycja została podzielona na dwa różniące się od siebie scenariusze. Chris Redfield jest bohaterem pierwszego, może posiadać w ekwipunku tylko sześć przedmiotów, co utrudnia rozgrywkę w znaczący sposób. Bohaterką drugiego scenariusza jest Jill Valentine. Możliwość posiadania większej ilości przedmiotów ułatwia ukończenie gry.

tom

Animacje

Zobacz również






Dodaj swoją opinię
Ocena
Ocena 0.00 (0 głosów)
Podpis:
Nasze oceny
Grafika:6
Dźwięk:5
Grywalność:6
Newsletter - przyłącz się!
Bądź na bieżąco, podaj swój e-mail, odbieraj newsy i korzystaj z promocji.
  Wybierz najbardziej interesujący dział, 
  a następnie kliknij Zapisz się.