CRISIS CORE: FINAL FANTASY VII (PSP)

Nasza ocena:4
Producent:Square Enix
Wydawca:Square Enix
Gatunek:RPG
Kategoria wiekowa:16 lat
Platforma:PlayStation Portable
Wymagania:Memory Stick Pro Duo
Dystrybucja:Cenega
Medal:srebrny
Opis

W 1997 roku po raz pierwszy zobaczyłem, czym jest prawdziwe japońskie RPG. Jako młody, chłonny świeżych wrażeń początkujący posiadacz PSX-a analizowałem rynek gier, szukając perełek zdolnych wciągnąć mnie bez reszty w swoją rzeczywistość. Pierwszy Resident Evil i siódmy Final to były dwie pozycje, których nazw używać mogłem na równi z określeniem „wspaniała gra wideo”.

Ponad 10 lat później, trzymając w ręku kolejny spin-off tej rewelacyjnej, gry oburzałem się niesamowicie na fakt grzebania w legendzie. Postanowiłem jednak dać szansę tej produkcji i podejść do niej profesjonalnie, czyli bez jakichkolwiek uprzedzeń.

Dobre intro nawiązuje do poprzednika – zarówno rozwiązaniem graficznym, jak i wykorzystaną muzyką. Chwilę później mogłem się przekonać, jak wygląda system walki w grze. Jest szybko, doszły elementy zręcznościowe.

W dalszej części mogłem się zapoznać z fabułą. Generalnie nic odkrywczego, zwyczajnie poznajemy przyczyny powstania siódmego Finala.

Najsłabszym punktem gry jest wspomniany wcześniej system walki. Pomimo iż autorzy zapewne planowali wprowadzić innowacje, w praktyce wyszło uproszczenie tego, co widzieliśmy w pierwszej odsłonie gry. Limit Breaki i Summony zostały wyjęte spod kontroli gracza, co jest całkowitym nieporozumieniem. Zero radochy z kombinacji.

Czy warto? Warto, dla niektórych Crisis Core był powodem do kupna PSP. Wielbiciele gatunku nie mogą przejść obojętnie, hardcore-owi fani króla jrpg-ów muszą mieć na uwadze, że produkt niestety nie jest nawet bliski swemu protoplaście.
Galeria

HISTORIA

Final Fantasy VII została wydana na pierwszą konsolę Sony w 1997 roku. Ze względu na swoją innowacyjność stała się kultowa już w kilka dni po premierze – do dziś niezmiennie dzierży status najlepszego erpega wszech czasów.

SCENARIUSZ

W Crisis Core gracz jest świadkiem wydarzeń poprzedzających oryginalne Final Fantasy VII. Opowiedziana jest historia Zacka, który obok znanego z siódemki Clouda ucieka z nie mniej rozpoznawalnego Nibelheim.

ASPEKTY TECHNICZNE

W grze przedstawiono dwa systemy sterowania. W pierwszym – służącym do poruszania się po lokacjach – dostępne jest menu ekwipunku. W menu walki dostęp do menu został zablokowany, można natomiast wykorzystywać wcześniej sporządzone mikstury, skompilowane materie oraz oczywiście atakować przeciwnika za pomocą broni białej.

Graficznie jest świetnie – lokacje dopracowane niemal do perfekcji, animacja czarów znakomita. Dźwięk zasługuje na szczególne wyróżnienie – jest nie tylko bardzo dobrze dopracowany, ale również przywołuje wspomnienia –większość sampli jest znana z PSX-owej edycji gry.

tom
Dodaj swoją opinię
Ocena
Ocena 0.00 (0 głosów)
Podpis:
Nasze oceny
Grafika:5
Dźwięk:6
Grywalność:4
Newsletter - przyłącz się!
Bądź na bieżąco, podaj swój e-mail, odbieraj newsy i korzystaj z promocji.
  Wybierz najbardziej interesujący dział, 
  a następnie kliknij Zapisz się.